Salam…

Kami nak tunjukkan salah cara yg senang untuk pemakaian selendang/pashmina/shawl dan sewaktu dengannye..

Enjoy the tutorial yerr..Hopefully lepas ni anda dapat gambaran jelas macamana nak pakai selendang2 nie..Pastu boleh la cuba mana-mana selendang yang kami jual.. hehe

Model ni menggayakan Pashmina


IMG_1424.jpg

Mula-mula, letakkan selendang kat kepala. Bahagikan selendang tu sebelah pendek dan sebelah panjang kemudian pinkan. Kalau nak lipat sikit kat depan tu sebelum/sesudah pin pun boleh.

IMG_1425.jpg

Kemudian, lilit selendang yg panjang ke belakang kepala. Bagi memudahkan, bahagian selendang yg kat tengah-tengah dada tu kita drag ke tepi telinga kemudian kemaskan sehingga sampai kebelakang (lilitan pertama)

IMG_1426.jpg

Eh!! dia pandang ape plak neh.. Check allignment kot.. :P

IMG_1428.jpg

Seperti kt gambar diatas, model ni menemukan semula selendang yg dia lilit tu pada kawasan yang di’pin’kan supaya lagi kemas sebelum menyambung lilitan. Lebihan selendang tu kita lilit sekali lagi sama seperti mula-mula tadi.

IMG_1429.jpg

Teruskan liltan anda…hehee

IMG_1408.jpg

Lilitan tu boleh dimatikan dengan meletakkan jarum/kerongsang (kalau ada toncet tinggi kt belakang tu lagi santek tau)

IMG_1411.jpg

Sisi tepi – kemas kan??

IMG_1412.jpg

Sisi belakang

IMG_1419.jpg

Dah siap!!!

InsyaAllah kalau ada kesempatan, kami akan tunjukkan cara utk pakai shawl dengan lain-lain style pulak..

Technorati :
Del.icio.us :
Zooomr :
Flickr :


Leave a Reply

Posted by Admin
Dated: 14th March 2010
Filled Under: Uncategorized